Příjem žádostí
Informace ke sběru žádostí
Podle § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, je možné žádost o přijetí k základnímu vzdělávání doručit následujícími způsoby:
- osobní podání dle pokynů jednotlivých spádových škol,
- do datové schránky školy - každá škola má svou datovou schránku (žádáme zákonné zástupce, aby pro odesílání datových zpráv s vyplněnou žádostí využívali především datové schránky zřízené fyzické osobě nikoli právnické osobě zapsané v obchodním rejstříku),
- emailem nejlépe s uznávaným elektronickým podpisem (v případě zaslání prostým emailem s přílohami kontaktuje zákonný zástupce školu a dohodne bezodkladně termín osobního podepsání podávané žádosti o přijetí),
- prostřednictvím provozovatele poštovních služeb tj. "klasickou" poštou.
Pokud bude podání učiněno osobním způsobem v místě zápisu, pak je nutné dodržovat pokyny stanovené školou a při podání předložit:
- žádost o přijetí k základnímu vzdělávání (v případě zájmu také žádost o odklad povinné školní docházky),
- rodný list dítěte,
- občanský průkaz zákonného zástupce,
- doklad o trvalém pobytu dítěte (pokud se liší od trvalého pobytu zákonných zástupců).
Bude-li podání učiněno neosobním způsobem (tj. způsobem 2 až 4), je nutné pro ověření údajů zaslat se žádostí také kopii rodného listu dítěte.
Do každé zvolené školy je nutné podat žádost o přijetí k základnímu vzdělávání.